Klacht indienen


Wat is het?

Ik ben niet tevreden en wil een klacht indienen

Heb je een klacht over onze manier van werken? Of ben je niet goed geholpen door een medewerker? Dat vinden wij dat erg vervelend. Wij lossen het probleem graag samen op.

Om je goed te kunnen helpen, moet de klacht aan een aantal voorwaarden voldoen:

  • Een goede en duidelijke omschrijving over wat er is gebeurd en wat je klacht is.
  • Waarover je klaagt, mag niet langer dan een jaar geleden gebeurd zijn.

Ben je het niet eens met een besluit over bijvoorbeeld een vergunningsaanvraag? Dan hoef je geen klacht in te dienen, maar kun je bezwaar maken of in beroep gaan. Zie rechts op deze pagina.

Wat kan wel en wat kan niet?

Liever geen klacht maar een melding?

Wil je liever niet dat je klacht behandeld wordt door een klachtencommissie? Dan kan je ook een melding maken, zie formulier rechts op deze pagina.

Wat is nodig?

Wat is nodig om een klacht in te dienen?

Om je klacht te kunnen behandelen willen wij graag weten:

  • Je naam, adres en telefoonnummer
  • Eventueel je e-mailadres
  • De datum waarop je de brief stuurt
  • Een omschrijving van de klacht
  • Je handtekening
Waar kan ik melden?

Waar kan ik de klacht indienen?

Dit kan via het e-mailadres: klachtencommissie@hhdelfland.nl

of per brief:

Dijkgraaf en Hoogheemraden van Delfland
t.a.v. de Klachtencommissie
Postbus 3061
2601 DB Delft

Hoe snel in behandeling genomen?

Hoe snel wordt de klacht in behandeling genomen?

Je ontvangt een bevestiging dat je klacht is ontvangen. Delfland moet volgens de wet binnen tien weken na de ontvangst van de klacht een oordeel hebben gegeven. Deze termijn kan met vier weken verlengd worden.

Meer weten over de behandeling van een klacht, kijk dan rechts op deze pagina.

Wat zijn de kosten?

Wat zijn de kosten voor het indienen van de klacht?

Aan het indienen van een klacht zijn geen kosten verbonden.