Servicenormen
- Je kunt op verschillende manieren een melding doen: telefonisch, per e-mail, via onze website en via sociale media.
- Je ontvangt een ontvangstbevestiging van je melding als die niet anoniem is gedaan;
- Binnen 3 werkdagen melden wij terug wat er met je melding gebeurt.
- Bij gevaar, kans op schade of letsel, wordt binnen 24 uur actie ondernomen.
- Nadat je melding is afgehandeld nemen wij steekproefsgewijs contact op, om te vragen of je tevreden bent of wat we beter konden doen.
- Post kun je sturen naar:
-
Het Hoogheemraadschap van Delfland
Postbus 3061
2601 DB in Delft.
- Wij sturen binnen 3 werkdagen na ontvangst een ontvangstbevestiging. Hierin informeren we je over de medewerker of afdeling die jouw brief behandelt.
- Inhoudelijk beantwoorden wij alle brieven binnen 4 werkweken na ontvangst.
- Als door wetgeving een andere reactietermijn geldt, dan geven we dat in de ontvangstbevestiging aan.
- Inhoudelijk beantwoorden wij alle brieven binnen vier werkweken na ontvangst.
- Wij maken gebruik van de sociale mediaplatforms LinkedIn, Facebook, Instagram. Bluesky en YouTube.
- Wij reageren zo snel mogelijk op vragen, opmerkingen en klachten die binnenkomen via Facebook en Instagram.
- Je bent welkom op ons hoofdkantoor, Het Gemeenlandshuis. Het adres is: Phoenixstraat 32, 2611 AL in Delft.
- Ons kantoor is geopend op werkdagen van 08.30 uur tot 17.00 uur.
- Heb je een afspraak met één van onze medewerkers, dan hoef je vanaf het afgesproken tijdstip niet langer dan 5 minuten te wachten;
- Als je aan de balie komt met een vraag of probleem, dan regelen we een afspraak met een medewerker. Soms kan dat meteen. Soms lukt dat niet, dan maken we een afspraak voor een andere dag en tijdstip.
- Wij zijn telefonisch bereikbaar op telefoonnummer (015) 260 81 08 (tegen normale kosten). Van maandag tot en met vrijdag, tijdens onze kantooruren van 08.30 uur tot 17.00 uur.
- In geval van calamiteiten zijn wij 7 dagen per week, 24 uur bereikbaar op hetzelfde telefoonnummer, (015) 260 81 08.
- Na kantooruren en in het weekend word je doorgeschakeld naar de Service Telefoon Centrale (STC). Zij laten ons de eerstvolgende werkdag weten dat je hebt gebeld en wat je vraag of melding was. Een klantadviseur van het Servicepunt belt (of mailt) je dan terug.
- Wij proberen binnen één werkdag terug te bellen, na ontvangst van een (voicemail)bericht of een terugbelverzoek.
- Ons algemeen e-mailadres is: [email protected]
- Je ontvangt direct een ontvangstbevestiging.
- Heb je geen ontvangstbevestiging ontvangen, bel dan met ons Servicepunt: (015) 260 81 08.
Op onze website vind je ook onze Producten- en Dienstencatalogus. Per onderwerp lees je alle benodigde informatie, bijvoorbeeld hoe je een melding kan doen.
- De informatie in onze Producten- en Dienstencatalogus wordt bijgehouden, is begrijpelijk en goed te vinden.
- Per product en dienst staat welke informatie je nodig hebt bij het melden, indienen of doorgeven van een aanvraag of verzoek. Ook staat er wat de mogelijke kosten zijn en hoelang het duurt voordat je een reactie krijgt.
- Onze Producten- en dienstencatalogus kun je vinden op de webpagina Loket.
- Hier vind je ook formulieren om een afspraak te maken, een melding te doen of om een compliment of klacht door te geven.
- Via het contactformulier op onze website kun je een (algemene) vraag stellen. Je vindt alle informatie over hoe we bereikbaar zijn, tijdens en na kantoortijden. Het contactformulier vindt je op onze homepagina.
Onze website www.hhdelfland.nl is begrijpelijk geschreven en wordt continu bijgehouden en geüpdatet. De website biedt veel verschillende (digitale) mogelijkheden, bijvoorbeeld:
- Digitaal een vergunningen aanvragen via het omgevingsloket;
- Digitaal schade, overlast of gevaar melden;
- Digitaal bezwaar of beroep tegen een beslissing van het waterschap indienen;
- Meer informatie over de waterschapsbelasting;
- Een verzoek volgens de Wet Open Overheid (Woo) indienen;
- Bekendmakingen inzien;
- Onze Producten- en Dienstencatalogus bekijken;
- Zien waar wij aan het werk zijn;
- De regelgeving en onze leggers (de ligging van waterstaatswerken in ons beheergebied) digitaal inzien.
Als legitimeren nodig is of je vult een e-formulier in, maak je veilig gebruik van DigiD of eHerkenning.
Van ons mag je verwachten:
- Onze medewerkers staan je vriendelijk, professioneel en respectvol te woord;
- Onze medewerkers hebben de juiste kennis en vaardigheden om je te ondersteunen;
- We houden ons zoveel mogelijk aan de vastgestelde doorlooptijden en kwaliteitseisen, volgens onze Servicenormen;
- We informeren je bij belangrijke wijzigingen. Ook via sociale media;
- We communiceren helder en zoveel mogelijk op B1-taalniveau;
- We passen onze dienstverlening aan op jouw behoefte. Dan doen wij door het houden van klanttevredenheidsonderzoeken, klankborden en verzamelde feedback.
- Binnengekomen meldingen en klantvragen worden op werkdagen dezelfde dag bevestigd, met duidelijke communicatie over de doorlooptijden;
- Bij werkzaamheden houden wij rekening met je eigendommen en zorgen we voor zo weinig mogelijk overlast ;
- Bij grote en langdurige werkzaamheden betrekken we bewoners en landeigenaren hierin mee;
- Kunnen wij je niet helpen, dan zoeken we samen naar de juiste instantie;
- We respecteren jouw privacy en gaan zorgvuldig om met je persoonlijke gegevens en informatie. Alle documenten zijn veilig en toegankelijk voor personen met toestemming hiertoe. Wij houden ons aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).